X
تبلیغات
تاريخ : 87/06/26 | | نویسنده : حمید نمازی

طراحی:
این مرسدس بنز رویایی در نمای جلو با بهره مندی از جلو پنجره ای کاملا کلاسیک، مرسدس بنز بودن خود را به رخ می کشد. چراغهای جلو دقیقا همان فرمی را دارند که پیش از این پیش بینی می شد ایی کلاس ۲۰۰۹ به این صورت باشد. خطوط زیر چراغهای جلو، دقیقا شبیه مرسدس بنزهای امروزی است با این فرق که با وجود هندسه چراغ اینچنینی بیشتر و برجسته تر به نظر می رسند. این خط در نمای عقب و زیر چراغهای عقب نیز وجود دارد.

از نکات قابل توجه بدنه این خودرو، خط کرومی است که قسمتی از آن در زیر سپر جلو و در واقع بین ورودی های هوا و براگیر جلو قرار دارد. این خط کرومی زیبا بعد از اینکه از عرض خودرو عبور می کند، روی سپر عقب ادامه یافته و ماموریت خود را تکمیل می کند!!!

از انتهای خط کرومی در نمای بغل و اندکی بعد از انتهای در خطی شروع می شود که با عبور از روی گلگیر عقب، در زیر لوگوی مرسدس در عقب از دو طرف به هم می رسند و باعث برجسته تر شدن و عضلانی شدن نمای عقب خودرو می شود.

خط نمای بغل این خودرو نیز همان چیزی است که هم اکنون در تمامی مرسدس ها و ب ام و های امروزی وجود دارد.

پیشرانه:
مرسدس بنز برای این خودرو از یک پیشرانه جدید و قدرتمند دیزلی ۴ سیلندر استفاده کرده است. این پیشرانه که یکی از اقتصادی ترین و به صرفه ترین پیشرانه های موجود در دنیاست است، قرار است در ایی کلاس ۲۰۰۹ نیز استفاده می شود. این پیشرانه دیزلی که از خصوصیت BlueTEC technology برخوردار است، ۲۰۴ اسب بخار با حجم ۲.۲ لیتر خروجی تولید می کند.

هدف از ارائه این مرسدس بنز رویایی، ارائه یک طرح عجیب و دور از دسترس نبوده بلکه آزاد گذاشتن دست طراحان برای پیاده کردن ذهن خود روی کاغد و در واقعیت بوده است.

و حالا بعد از CLS این زبان آینده طراحی مرسدس بنز است.

 

 

 
منبع : مجله ی ویرگول
نویسنده : محمد رضا شجاعی


مسکن ها